For those of us who don't have small & perfect feet...

Publicerad 2012-12-09 21:34:00 i I'm thinking of...,

God kväll underbara vänner!
 
Jag är väl medveten om att jag borde sitta och plugga matte tills siffrorna sprutar ur öronen medan familjen myser i soffan till Beck - men jag kom och tänka på just en av de sakerna som jag inte har argumenterat om här på bloggen än. Jo? Skostorlekar!
 
Jag har aldrig varit ett speciellt stort fan av mina fötter, jag har till och med ibland på gränsen hatat dem. Just på grund av en enda stor anledning: Dem ÄR stora! Jag har hatat dem för att det gjort ont när jag försökt att pressa ner dem i ett par underbara pumps i en skoaffär för "normalfotade" tjejer.
 
Men guess what!? Det är ju inte mina fötters fel, eller hur? Jag kan inte hjälpa att jag fått gener av min farfar som var 1, 92 och hade vadå? 47 i skor? Jag har 42! Och det är dessutom inget jag skäms för   - jag är stolt över att bära farfars gener vidare!
 
Dock tycker jag att det är riktigt surt att tjejer som jag - som är aningen längre ( och kurvigare) än vissa inte borde få njuta av kläder och skor som alla andra kvinnor på jorden. Vad har vi gjort för fel så att vi inte ska kunna köpa skor i våra storlekar i alla butiker?
 
Mamma har varit med mig sen jag var liten i skoaffärerna. Det har ofta slutat med att jag suttit och gråtit på en pall för att jag inte kommit i de paret som jag verkligen ville ha mer än något annat.
 
Är det verkligen rättvist? Nej säger jag! Sedan jag var 10 år har jag många gånger desperat försökt gå efter en massa skönhetsideal. Väg sådär, var såhär lång, ha den här storleken - ha den här kroppen. Men jag vill inte! jag är gärna en Marilyn Monroe med stora fötter istället för något jag inte vill vara med "normalstora" perfekta fötter. Jag anser att mina stora fötter är en slags "flaw" som kan vara charmig.
 
Så varför, varför Scorette? Varför Din Sko? Varför Nelly,com? Varför Romwe? Varför alla skokedjor som anser att kvinnor bara ska ha fötter som går upp till storlek 39? Det är inget fel på mig och mina ankfötter - så varför ska jag straffas för det? Och varför ska alla tjejer som har riktigt små fötter också straffas? Ska pumps inte tillverkas för dem med storlek 32 heller?
 
Jag tycker att alla skobolag borde tänka efter: hur många kunder förlorar dem egentligen på att inte göra större/mindre storlekar? jag skulle i alla fall säga en mycket potientiell en: nämligen mig!
 
Alla ni tjejer därute som känner er som Långben med Kalle Anka-fötter: Älska er kropp och era fötter! Jag jobbar fortfarande på mig och det blir bättre och bättre hela tiden. Det är inte erat fel, det är företagens!
 
 
Var stolta över er själva och ha en toppen söndag!
 
Vinterkramar och kärlek,
 
Josephine<3
 
 
 
 
 
Golden Spearhead Black Flat Shoes
Ett par skor som jag vill ha från Romwe - som bara går upp till storlek 39...

Kommentarer

Postat av: Eva Jonson

Publicerad 2012-12-10 11:15:28

Fyttifan detta känner jag igen!!!! Nu är jag stooor tös och..tantaskor finns i massor i alla stl. Konstigt för när man blir äldre är det normalt att man blir något kortare, brösten sjunker ihop, ändan ramlar ner...allt blir mindre utom fötterna som tydligen växer med tanke på urvalet i affärerna.
Ett litet tips..har du kollat Deichmans? Kanske inte bästa kvalité men de har en del läckra dojor och i alla stl. Kram o lycka till

Postat av: Sophia

Publicerad 2012-12-11 06:37:07

Har också märkt av det snäva utbudet, och det är riktigt dumt eftersom jag känner många kvinnor med stl 40+!

Svar: Ja eller hur!
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela