How To Make A Buffét!

Publicerad 2012-12-30 02:27:00 i Food Love,

Vänner!
 
Jag älskar att laga mat och göra fina bufféer till min familj - vilket jag gjorde igår kväll!
Jag brukar mest experimentera och mixa det som finns hemma och det blir oftast en fantastisk smakupplevelse (men tro mig, jag har gjort misstag ett par gånger förr ^^)!
 
Jag tänkte därför att jag skulle dela med mig av recepten till snittarna jag gjorde till filmkvällen jag hade med familjen!
 
Nr. 1: Laxkuvert
 
 
Du behöver:
- Rökt lax
- Créme Fraiche
- Röd lök
- Golden delicous-äpplen
- Franska örter
- Serveringsfat och plockpinnar
 
Gör såhär: Hacka rödlöken och äpplena och lägg dem sedan tillsammans i en skål. Häll i créme fraiche och franska örter och blanda ihop. Plocka fram den rökta laxen. Ta en bit i taget (skär dem stora bitarna i delar om du vill ha mindre paket! ^^), ta en sked och lägg i rödlöks-och-äppelröran i mitten på laxen. Vik sedan ihop delarna runt omkring och sätt enplockpinne i mitten så att packetet håller. Klart! :D
 
 
Nr. 2: Avokadotoast med kräftskjärtar
 
 
Du behöver:
- Avokado
- Kräfskjärtar
- Vit bröd
- Vitlökspulver
- Flingsalt
- Peppar
- Lime
 
Gör såhär:
Rosta de vita brödskivorna och skär dem sedan i små tärningar. Mosa upp avokadon i en skål och krydda med lite flingsalt, lime och vitlökspulver. Toppa brödtärningarna med avokadoröran och sätt sedan kräftskjärtarna ovanpå avokadon. Tillsätt peppar på toppen. Klart! :D
 
 
Nr. 3: Kryddkorv-och-papaya-explosion
 
 
Du behöver:
- Kryddkorv (Du bestämmer smak! Jag använde vitlökskorv!)
- Papaya
 
Gör såhär:
Skär korven i små bitar, sätt fast bitarna på plockpinnarna och placera dem sedan på papayan. Klart! :D
 
Nr. 4: Äppel-och-rödlökstoast med fetaost
 
 
Du behöver:
- Golden delicious-äpplen
- Röd lök
- Créme fraiche
- Franska kryddor
- Fetaost
- Vitt bröd
- Dill
 
Gör såhär: Rosta brödet och skär i små tärningar. Blanda ihop samma röra av rödlök, äpple, créme fraiche och franksa kryddor som till laxkuverten. Lägg röran på brödtärningarna. Skär upp tunna bitar av fetaost och sätt ovanpå brödbitarna. Toppa med dill. Klart! :D
 
 
 
Nr. 5: Selleribåtar
 
Du behöver:
- Selleri
- Créme Bonjour vitlöksost
 
Gör såhär: Skär sellerin i jämna stavar. Bred osten över gapet på selleribitarna. Klart! :D
 
 
Dessa blir tillsammans en riktigt god och mättande middag full med smakexplosioner! Hoppas att det ska smakas!
 
Vinterkramar,
 
Josephine<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela