TheLuxe Series...

Publicerad 2012-12-26 15:52:00 i I'm "tipsing",

God eftermiddag kära vänner!
 
Tänkte att det var på tiden att jag skulle ge er mitt allra första boktips!
 
Som några av er kanske vet sitter jag själv och försöker skriva romance - vilket råkar vara en genre jag verkligen gillar! Däremot kan det vara aningen svårt att hitta romance i Sverige, då vi inte har speciellt många romanceförfattare här. Dock finns det en hel del skickliga utländska författare som skriver mycket vacker romance!
 
Här är en av mina favoriter! Deluxe-serien (skriven av Anna Godbersen), som utspelar sig under de allra första åren av 1900-talet i New York! (Jag är historianörd ^^ <3)
 
Deluxe (Bok nr. 1) - Rivaler (Bok nr. 2) - Avund (Bok nr. 3) - Splendor (Bok nr. 4, denna läste jag på engelska, vet inte vad den heter på svenska :) )
 
Det viktiga för mig när det gäller romance är att det inte får vara FÖR cheesy ^^ Jag gillar när det är glamouröst och vackert och replikerna är romantiska, men det får inte vara för mycket av det goda, då förstörs det!
 
Denna serie är riktigt bra och skildrar livet för unga New York-bor under 1900-talet och intrigerna som är emellan dem. Den centrala karaktären är den vackra och milda societetsflickan Elizabeth Holland och hennes syster Diana Holland - plus deras umgängeskrets och spännande karaktärer bland deras tjänstefolk...
 
Serien skildrar kärlek , avund, rykten, äventyr och svåra val - alldeles perfekt mix till en perfekt bokserie!
 
 
Hitta serien på dessa ställen:
 
* På Bokus: http://www.bokus.com/bok/9780061921186/the-luxe/
* På Adlibris: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132153767
* På Bokia: http://www.bokia.se/deluxe-4266479
 
Jag kanske också ska nämna att författarinnan har släppt en ny och spännande bokserie som jag även ska skaffa mig! Den heter "Bright Young Things", utspelar sig från 1929 och framåt och finns även att köpa på vissa av hemsidorna för länkarna här ovanför!
Bright Young ThingsBeautiful DaysThe Lucky Ones
 
Vinterkramar,
 
Josephine<3

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2012-12-26 21:47:27

Jag gillar att läsa men tycker tiden är alldeles för kort. Det gäller att prioritera vad man vill göra men ändå blir det inte av så ofta med skönlitteratur. Jag prenumerarar på tidning M-Magasin och den dyker ner i brevlådan var 3.e vecka ungefär. Även det kan bli att jag inte hinner läsa hela lektyren innan nästa kommer.

Svar: Ja visst är det hemskt att man aldrig hinner med? Dessutom är man för trött när man väl har tid...Suck! Dock får man utnyttja den tiden man har - jag brukar läsa på tåget till/från skolan om jag orkar. Det gör resan trevligare och mer betydelsefull! <3 Jag prenumererar på ELLE och har knappt läst ett helt nummer än ;) Man får ta sig tid helt enkelt - när det nu ska bli...^^
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela