A Long Saturday...

Publicerad 2012-11-03 15:33:00 i Life In General,

 
     
God dag/Kväll kära vänner!
Idag var jag med mamma och Bella på Kyrkogården för att hälsa på ett par kära och saknade personer. Nämligen mormor och morfar, mammas mormor och morfar, farmor och farfar och mammas mostrar Olga och Klara + en vän till familjen. Vi ställde ljus och blommor på gravarna och gick sedan upp till kapellet på Allahelgona-gudstjänst. Det blev ett mysigt och emotionellt besök.
 
-
 
Senare på dagen åkte jag och mamma ner till en liten mysig affär utanför Eslöv (min mormors hemstad där vi för tillfället bor hos vänner) som heter Västra Ströö. Där finns så mycket fina saker! Vackra ljus, ljusstakar, blommor, vaser, kuddar, plädar och allt annat möjligt fint. Idag hittade jag dessa fina saker:
 
 
 
Ett vackert ljus som är nersmält i en stenskål - färgerna passar perfekt i mitt rum! Dessutom en härlig lavendeldoftande tvål. Jag har en sån där konstig idé om att jag vill lägga en tvål i en skål i mitt rum för att få en härlig doft. Doften från tvålen håller längre än den gör från doftblommor! Något att prova kanske? ;) 
 
Dessutom - när jag var på Skandinaviens nu största köpcentrum Emporia utanför Malmö - hittade jag dessa söta pyjamasbyxor med vita spetsar. Visst är dem fina ^^ Älskar alla sorters spetsar!
 
 
 
Snart så blir det stormiddag med 13 personer här hemma - mysigt! Härligt sätt att avsluta lovet. Det är trots allt vår ista natt här i Skåne, sen är det dags att bila upp till Stockholm igen i sju - åtta timmar. Tur att jag och mamma har Tommy Nilsson-skivan så att vi kan gorma lite klassiker när vi har tråkigt ;)
 
Hoppas att ni alla har det jättebra! Vi hörs snart!
 
Höstkramar,
 
Josephine<3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela