A Lot To Do...

Publicerad 2012-11-07 22:33:01 i Life In General,

Hej vänner!
 
Jag är ledsen - igen. Det har varit en händelserik och stressig vecka än så länge med vädigt mycket att göra. I takt med att jag fått mitt nya jobb (yay!), skolan och renoveringen hemma känn det som att få ett lastbilsflak tippat över sig. Utöver dem sakerna måste jag dessutom hålla koll på och göra en massa annat.
 
Men å andra sidan så vet alla som känner mig att jag avskyr att inte ha något att göra - vilket jag kanske borde påpeka inte är speciellt ofta. Men det finns ju dem tillfällena på sommarlovet när man sitter där och inte kommer på vad det var för saker man klagade om att man aldrig hade tid för när man gick i skolan. Dem sakerna som man alltid vill göra men helt enkelt inte hinner.
 
Trots allt detta finns det åtminstone 20 sysselsättningar och saker till som jag skulle vilja hinna med. Men jag måste trots allt vara realistisk och vara tacksam för de små stunderna jag fåpr åt lungnet. Till exempel som nu, när jag kunnat sitta en stund med mamma i soffan med en kopp kaffe och titta på "Bonde söker fru". ^^ Dem stunderna - och nu när jag sitter här och njuter av tonerna till Train - ska man vara extra glad för. Det är dem jag behöver för att starta om.
 
Ett par tips här för att hinna med extra saker:
 
- Om du har en läxa/träning inför ett prov - skjut inte upp det! Gör det på en gång så kommer det att kännas mycket bättre senare. Du har tid över och kan dessutom det du behöver!
 
- Läs dina böcker när du reser på morgonen. Jag har inte tid att läsa annars, så varför inte slå upp boken på tunnelbanan?
 
- Planera. Gör en lista över allt du behöver göra under dagen och räkna ut hur mycket tid du har till varje sak.
 
- Planera hela veckans middagar. Detta gör att du inte står där vid nio och får panik för att du/ni inte har något att äta. Skriv en inköpslista varje söndag och storhandla inför hela veckan.
 
Bra tips? Dem funkar för mig - i alla fall alternativ två. Det gör att jag hinner med saker som jag gillar men samtidigt kan göra annat när jag kommer hem.
 
Det enda som kan vara jobbigt med att ha mycket att göra är att man inte har tid att träffa sina kära vänner speciellt ofta. Tricket är dock för att hålla ett förhållande med en kompis levande att skicka ett sött meddelande ett par gånger i veckan eller ett kort telefonsamtal på kvällen. Det gör att man hinner med varandra lite mer och inte tappar kontakten med någon man verkligen tycker om (vilket jag avskyr att göra!)
 
 
Så, kära vänner, det är mycket att göra nu. Men jag lovar att jag ska komma med lite roliga recept och andra saker i helgen - vad säger ni om det?
 
Vi hörs mer senare ;)
 
Höstkramar,
 
Josephine<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela