Important When Dark

Publicerad 2012-11-22 20:07:10 i I'm "tipsing",

God eftermiddag/kväll kära vänner!
 
Jag tänkte att nu när det börjar bli kolsvart redan på eftermiddagarna att jag skulle komma med en del roliga tips för att inte däcka ihop i höst/vintermörkret.
 
Nr 1: Glad musik
 
Vad är bättre än att lyssna på rolig och energirik musik när man håller på att somna på arbetsplatsen/mot bänken?
 
Om jag ska ge ett personligt tips på artist kan jag utan tvekan säga en av mina favoriter - Ted Gärdestad. Varm, glad och sprudlande musik som ger extra energi när man promenerar hem i mörkret.
 
                            
 
Nr 2: Ät energirik och bra mat!
 
Ok, jag vet att det inte alltid är speciellt kul att höra när folk vill att man ska köra GI. Men det är alltså inte det jag menar! Jag menar att det är alltid bra att tänka över sin kost just på vintern. Jag har flera vänner som sätter i sig en kokosboll och en burk energidryck till lunch. Detta resulterar i att dem är hyperaktiva och jättepigga i fem minuter och deckar sedan ihop på eftermiddagen. Den kosten hade definitivit inte passat för mig som sitter ner hela dagarna på torsdagar och fredagar och programmerar. Därför är det viktigt att äta ordentligt - men samtidigt tänka över valen. En sallad och en brödskiva är mycket bättre än en Big mac & Co när det börjar närma sig december...
 
 
Nr 3: Träna regelbundet!
Detta är vad jag har varit dålig på de senaste två månaderna och måste skärpa till mig med. Träningen är jätteviktig under vintern! Man sover bättre, träningen utsöndrar endorfiner i kroppen som gör att man mår bra och dessutom en massa andra fördelar! Man blir starkare i kroppen, piggare, gladare och klarar därför mycket bättre av vinterkylan ;)
 
 
Nr 4: Skäm bort dig själv!
Det där är bokstavligt. Skäm bort dig själv! Ta varma bad med härliga dofter, drick te med choklad på helgerna, köp dig något fint eller laga/beställ en festmåltid på en vardag! Allt detta kommer att piffa upp dig så mycket under vintern att det kommer att bli lättare att klara av kalla och mörka vardagar i kylan ;)
Lite härlig sushi kanske?
 
Nå vänner? Tar ni hand om er själva?
 
Vinterkramar,
 
Josephine<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela