Mycket hände...

Publicerad 2012-11-10 12:34:00 i Life In General,

God morgon/god dag kära vänner!
 
Gissa vad som hände igår när jag egentligen skulle ha myskväll med mamma? Tja...
 
Mamma och jag bestämde oss för att köra och handla ingredienserna till den lilla maträtt som vi skulle äta (som jag senare kommer att ge er receptet på, det är jättegott!) på kvällen efter att jag kommit hem. Vi var inne på ICA i max en halvtimme, och när vi börjat köra ut från parkeringen börjar mamma tycka att bilen rullar konstigt. Därefter kommer en kille springande efter oss och knackar på min ruta.
"Ni har ett punkterat hjul!"
Great. Ok, märk väl: vi står alltså mitt i utfarten...Ok...Hmmm...Det är bara att backa så gott det går bakåt lite grann...
Efter detta försöker den här killen hjälpa oss så gott det går för att han jobbar nämligen med billar. Mamma ringer dock till vårt bilmärke som säger att dem ska komma och byta hjul åt oss. Vi tackar därför killen - som får en av pappas böcker - och väntar sedan på Volvo i en dryg halvtimme. Det går rätt fort i alla fall.
 
Mitt i alltihop när vi sittr och huttrar och väntar i bilen börjar mamma påpeka att min mobil suger. Euhmm...Va mamma?
"Ja den är inte bra. Man ser ju inte siffrorna eller något alls."
"Men mamma, jag gillar min mobil och den är visst bra (märk väl att jag har en knappsatsSAMSUNG). Dock har jag råkat tappa den i marken ett par gånger, så den tenderar att starta om sig...själv..."
 
Ja, så ni fattar kanske vinken. Nu börjar jag plötsligt fundera på en ny mobil. Jag ska kanske alltså bli lite mainstream (vilket jag inte gillar men i alla fall) och titta på lite iphones eller pekskärms-SAMSUNG. Undrar om jag verkligen är skapad för att bära runt på såna där minidatorer...Känner mig lite för old fashion för det...
 
Bärgningsbillen kommer och en trevlig kille som visar sig bo i vårt område hoppar ut ur pickupen och börjar sätta på det lilla reservhjul vi har i bakluckan som får köras i max 80 km/h. Det blir lååångsam väg hem. När vi kommer hem fixar jag mat och mamma och jag tittar på den svenka filmen Underbara Älskade medan vi äter. Den är rätt bra fast den har ett ofantligt dåligt slut enligt mig (vilket jag anser vara den viktigaste delen i filmen, Att avrunda snyggt!).
 
Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag somnade vid fyra. Så nu sitter jag här och ser ut som ett litet trött troll. Fniss ^^ Ska se till att komma upp på benen och ta en dusch och sedan börja jobba.
 
Snart kommer i alla fall det där goda receptet - hoppas att ni gillar det!
 
Hoppas att alla har en bra start på er lördag!
Vi hörs lite mer om en stund.
 
Höstkramar,
 
Josephine<3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2012-11-14 12:47:59

Trött och hungrig. Vill bara hem och ha det skönt. Var det sabotage månne? Konstigt att det ALLTID sker när man minst vill ha onödiga hinder.

Svar: Haha ja eller hur Anitha, vi undrade faktiskt om det var så. Men det var det nog inte som tur var. Och som sagt, det händer alltid när man minst anar det. Men ja, jag antar att det alltid är bra att ha varit med om det. Experiences in life are good, the bad ones just as educating as the good ones...
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela