-Hoping To Get Better-

Publicerad 2012-10-17 11:23:00 i Food Love,

God förmiddag kära vänner. Newsflash? Jag är sjuk. Jag hatar att vara sjuk. Inte hatar som man brukar göra, utan jag hatar det verkligen starkt. Det hindrar mig från allt jag vill göra och jag känner mig så himla rastlös.
 
I alla fall bestämde jag mig för att inte smitta klassen, så idag blir dag nummer två hemma. Har varit väldigt trött oh hostar lite fram och tillbaka, men hoppas på att kunna vara frisk och stark imorgon. Är trots allt medieproduktion i skolan imorgon och det kan jag ju inte missa ;)
 
I alla fall lyckades jag fixa på frukost och lunch tilll mig och mamma igår. Kände att det kanske var lite bra om jag gjorde något som jag tycker är kul! Då kanske den som bestämmer att jag ska vara i mitt tillstånd inser att jag inte förtjänar det?
 
Frukosten blev en häsosmooothie, kokta ägg och en liten slål med banan och apelsinskivor överströdda med kanel och en droppe honung. Mamma ville dock spara fruktskålen till lunchen, så den blev en efterätt istället och ersattes av grapefrukt...
 
 
Sen blev det lunch! Jag försöker så gott jag kan att trappa ner på kolhydrater så just nu äter jag emellanåt lite som man gör när man går efter LCHF-metoden. Jag äter kolhydrater lite här och var (för dem är förstås också viktiga) men på något sätt känner jag mig mycket mer fräsch när jag undviker potatis eller ris till maten.
Det här är en svampröra med hemmagjord guacamole och tomat dränkt i fetaoströra. Skrolla ner för recept...
 
Svampröran är väldigt enkel att göra. Skär bara upp champinjonerna i små bitar, fräs dem i smör och tillsätt sedan ett par kryddor du gillar. Jag tog grillkrydda, ingefära och vitpeppar. Sedan malde jag ner mandel i en mortel och tillsatte det i stekpannan. Jättegott och ger dessutom en extra smak av rostad mandel...
Guacamolen består bara av mosad guacamole, en liten släng grillkrydda och hackad gul lök. Väldigt god och enkel och kan användas i en massa olika rätter!
Fetaoströran består bara av mosad fetaost blandad med gräddfil. Rekommenderar dock att röran blir fylligare om man istället blandar fetaostenmed Creme Fraiche! Det kanske till och med blir godare? :)
 
Jag tänker i alla fall bli frisk nu. Så njut av dagen och prova kanske på min goda lunch?
 
Ha det så bra!
 
Love,
 
Josephine<3

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2012-10-17 11:57:39

Härliga goda nyttigheter.Påhittig är du också. Avokado är så bra för mycket. Du blir säkert frisk på ett kick.

Svar: Tack så mycket Anitha! :)
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela