Göteborg, Göteborg, Göteborg...

Publicerad 2012-10-06 09:53:00 i Adventures,

Det behövdes en del packning - man måste ju vara fin när man ska umgås med Sveriges förlagselit! ;)
 
I och med att jag inte kunnat börja skriva förrän nu har jag missat en hel del dagar som skulle varit awesome att blogga på! Därför tänkte jag att jag lika gärna kan göra en summering av alla de roliga saker som hänt den senaste tiden - nämligen bokmässan i Göteborg!
 
Bokmässan i Göteborg är nämligen en familjetradition sedan fem år tillbaka då min käre fader officiellt blev en publicerad deckarförfattare. Ända sedan 2008 har detta event spelat en väldigt stor roll i vårt liv - om det inte blir någon bokmässa i September varje år blir familjen galen! Men no worries ^^ Vi var där i år också och det blev extra mysigt!
 
Min två föräldrar bodde på hotellet Park - Elite Hotels, under de fyra dagarna i Göteborg. Vi hade tyvärr inte lyckats fixa fixa så att vi kunde bo tillsammans, så jag och min syrra fick anfalla vår käre vän Agnetha för att få ett boende.
Men det blev i alla fall en del riktigt härliga frukostar i Hotellet varje morgon...<3
 
...Och underbara luncher på restaurangen Incontro i Göteborg som ligger precis bredvid mässan. Riktigt härlig och uppfriskande buffé med ljuvlig mat och vackra desserter...
 
 
Mmmm...Jag njuter av min blåbärscheesecake och chokladmousse...
 
Då mässans många många besökare hade planerat att livnära sig i Göteborg under hela helgen var praktiskt taget alla restauranger belamrade hela kvällarna. En av de sista kvällarna fick jag, familjen och Agnetha sticka till Hard Rock Café istället för det vi planerat och beställa lite amerikansk middag. Men inga tårar spillda över det! Det var en trevlig kväll!
 
Ser stort ut? Då har du inte sett alla hallarna...;) <3
 
Jag måste förstås nämna att jag - som alltid - kom hem med en massa härliga böcker. Men inte bara det! Jag lyckades också få tag i ett jättefint halsband, armband, två underbara tavlor och mycket annat! Nu har jag alltså gått i en smärre personlig konkurs fram tills slutet av denna månad ^^ Men vad gör det? Man ska passa på när saker bara inträffar en gång om året!
 
I alla fall, det var en riktgt härlig bokmässa. En massa nya författare (bland annat Tony Irving här uppe i en intervju i B. Wahlströms monter om sin nya bok - om dans och mat kombinerat! Jag skulle inte förvånas över om ni snart eller redan nu kan hitta den i butik! Haffa? :)) Och mycket promenerande ;)
 
Så jag kom hem med värkande fötter och rygg, kassar med böcker, tavlor och smycken som en riktigt stolt författardotter. Mer av bokmässan kommer senare! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela