I Feel Happy

Publicerad 2012-10-28 17:06:24 i I'm thinking of...,

God eftermiddag/ kväll kära vänner!
 
Jag fick just en väldigt trevlig uppenbarelse: Jag känner mig riktigt lycklig!
 
Även fast jag inte hinner med allt jag vill och mycket är kaos och jag kanske inte alltid känner mig perfekt - så mår jag faktiskt väldigt bra.
 
För ett par dagar sen satt jag och mamma i soffan och tittade på tv4:s godmorgon Sverige. Det var en kvinna där som sa några väldigt visa ord: "För att kunna leva ett fulländat liv så måste man ha tre saker. Någon att älska, något att göra och något att se fram emot".
 
Den meningen följer med mig hela tiden nu.
 
Jag satt där och funderade ett tag och insåg att jag har allt detta. Dessutom överflöd av det.
 
Jag älskar en massa människor runtomkring mig. Mina allra närmaste vänner (ni vet vilka ni är <3) har jag överlöd av kärlek för. Min familj och mina "adopterade" släktingar (ni vet vilka ni är <3) och alla våra underbara vänner till familjen. Vissa av er känner jag knappt och vissa har jag känt sedan jag var bebis. Men ni allihopa betyder så mycket och varje gång jag känner mig ensam eller ledsen numera så ska jag tänka på att jag har er, för jag vet att det kommer att trösta mig.
 
Jag vill tacka alla som piggar upp mina dagar. Till exempel: Anitha, som jag bara träffat två gånger men redan är en kär vän som skriver fina och uppiggande saker på bloggen. Staffan, som jag känt i flera år. Du betyder så mycket och du känns som en morbror. Du har en viktig plats i mitt liv. Nilo och "Elvis", som skriver fina saker till mig fler gånger i veckan och jobbar för att vi ska hålla kontakten. Förlåt för att jag är sämst på att svara! <3
 
Ni + alla ni andra betyder så ofantligt mycket. Ni står alltid där när jag känner mig fel, trött, frustrerad eller ensam. Ni sätter ett leende på mina läppar, får mig att må bra. Får mig att vilja ta nya tag, tänka positivt och fortsätta. Varje gång jag träffar er - då det dock är sällan - är en gåva.
 
Så alla ni som känner er lite ensamma idag - tänk på alla ni har. Om det inte är många, så har ni i alla fall mig - eller så kan ni om vi lär känna varandra - få mig som en vän.
 
Sätt nu på lite mysig musik, plocka fram chokladen, en mysig film och någon ni tycker om.
Jag mår bra, och det ska ni också göra. Därför ska vi fira.
 
Kärlek,
 
Josephine<3
 

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2012-10-28 23:19:50

Tack kära du för allt fint jag får läsa hos dig. Du är ännu så ung, men har så mycket klokt att säga. Du är en favorit fast vi inte ses så ofta. Känner värme när jag tänker på dig<3


Svar: Tack kära Anitha! Du är en klar favorit med! Hoppas verkligen att vi kan träffas nu när vi kommer ner! <3
Josephine Alexis

Postat av: Felicia Strandberg

Publicerad 2012-10-30 19:31:14

Åh, vilket fint inlägg Josephine! :) <3

Svar: Tack :D <3
Josephine Alexis

Postat av: Anneli Adolfsson

Publicerad 2012-11-02 17:05:26

Mys mys...I think I know who one of the adopted ones are...;)

Lots of hugs! You are very special.

Svar: You're one of them. Close to my heart, dear aunt! <3
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela