Cool Nails...;)

Publicerad 2012-10-30 11:13:00 i I'm "tipsing",

God dag kära vänner!
Jag är framme i Skåne! :D En lång väg hit och jag var väldigt trött - men fick helt enkelt bunkra upp med lite varm choklad ;)
 
 
Anyway...Min kära pappa fyller 55 idag så nu ska jag snart fira honom till tusen!
Men först så ska jag ge er ett litet roligt tips - häftiga Halloween-naglar! :D
 
Jag satt häromkvällen och experimenterade lite och fick till slut fram detta resultat:
Nice, right? ;) Det är väääldigt enkelt att göra! Ta bara helt vanlig orange nagellack (ta två lager om det är tunnt!). När det har torkat, duta lite mörkbrunt eller svart nagellack i prickar långs med sidan av nageln i ett litet roligt mönster. Sedan kan du - om du vill (som jag gjorde) dutta på lite glitter ovanpå! Det blir en snygg finish!
Sedan efter det är det smart att toppa med ett sånt där genomskinligt lager (haha har glömt vad det heter ^^) som gör att ytan på nageln blir mer polerad - plus att lacket torkar snabbare! ;)
 
Ett tips är också att ni gör mönstret på både ringfingernageln och tumnageln - det blir väldigt snyggt!
 
Snart kommer ett väldigt smarrigt "höst-pastarecept"! Dessutom kommer en massa andra roliga tips för en awesome Halloween imorgon!
 
Höstkramar,
 
Josephine<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela