Summerfresh chicken plate.

Publicerad 2012-10-06 09:08:00 i Food Love,

 
Nu när det praktiskt taget är lördag tycker jag att det passar att lägga in ett trevligt lunchrecept - både extremt gott och extremy nyttigt! Jag improviserade med middagen häromkvällen för att piffa upp vardagen lite (som jag älskar att göra ;) ).
 
Den här rätten är praktiskt taget en "one dish"-rätt :) Man kan lägga till alla möjliga tillbehör om man känner för det men jag föredrog att göra det rätt lätt, med lite dip, tomater och kokade morötter vid sidan av.
 
Till detta behövs: kycklingfiléer, frysta hallon, fetaost, golden delicious-äpplen (eller vilken sort du känner för. Denna råkar vara extra saftig!), kanel, grillkydda, vitpeppar och paprikakrydda.
 
Skär kycklingen i avlånga bitar, cirka 1-1, 5cm tjocka. Stek dem sedan i smör och äventyra lite med kryddorna. Mat blir alltid godast när man improviserar med smaker!
När kycklingen är klar lägger du den på ett fat och tillsätter sedan smulad fetaost, småhackade äpplebitar och frysta hallon som har fått tina lite.
 
 
Sedan - Voila! You have it! ;) <3

Kommentarer

Postat av: Anneli Adolfsson

Publicerad 2012-10-06 09:28:50

MUMS! Jag ser fram emot att frossa pa dina gottis ratter...minus kyckling, hihihi...SUVRANT GJORT!

Svar: Hihi kul att höra Anneli! Hoppas du kommer till Sverige i jul så att jag kan laga en massa god mat till dig ;) <3
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela