Well, That Ship Has Sailed!

Publicerad 2012-10-13 10:30:00 i Life In General,

God morgon kära människor...
Jag har insett att inte alltid kan vara i farten - jag kan inte göra något hela tiden - eller för den delen - hinna med allt. Jag skriver upp lååånga listor hela tiden på saker som jag måste hinna med på dagarna och om jag har tur hinner jag med en fjärdedel. Detta gör mig besviken på mig själv och jag undrar om det beror på att jag är seg.
 
Men för det första: Jag är ingen seg person. Dessutom har man bara 24 timmar om dygnet och 8 av dessa ska bestå av söm och runt 8 till skola. Det lämnar en med åtta timmar kvar som oftast susar förbi som om det bara gått en halvtimme.
Men det är i alla fall viktigt att jag kanske borde börja fokusera på att ta det lite mer lugnt och försöka göra saker för mig själv. Den här morgonen hade jag tänkt att jag skulle gå upp 08.00 eller 09.00, klä på mig, åka till gymmet, köra ett tufft pass, åka hem på en gång, städa badrummet, städa igenom hela mitt rum, städa upp på mitt skrivbord, uppdatera min kalender, byta lakan, laga middag, planera inför veckan och dessutom ha tid för mig själv.
 
Jag har nu sakta börjat inse att jag inte kommer att hinna allt det där. Inte allt. Men kanske en del?
Så när jag vaknade imorse låg jag och vred mig i en mysig timme istället. Det tycker jag faktiskt att jag förtjänat idag.
  
Mycket av det där arbetet ska blir klart idag, ja. Men det behöver inte betyda att jag ska göra det exakt nu, när jag ligger här i min mysiga varma säng...<3
 
Mer senare,
 
Josephine<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela