When Duty Calls...

Publicerad 2012-10-18 16:52:00 i Life In General,

God eftermiddag/kväll kära människor!
 
Den här morgonen gav mig inte direkt någon tur. Jag vaknade (som tur var!) av att min vän sms:ade mig och frågade var jag var. Jag slängde en blick på mitt alarm och insåg att hela min klass precis hade börjat svenskan. Och att jag skulle vara där. Hmm...Hur går det ihop?
 
Jag hann helt enkelt inte till min svenska-lektion. Resvägen till skolan är ca 1, 5h vilket resulterar i att om man försover sig och dessutom måste göra sig i ordning innan man kommer iväg är det ganska optimistiskt att tänka att man kommer att kunna vara med på lektionen. Och jag är ju ingen optimist.
 
Jag skulle i alla fall till skolan imorse trots att jag fortfarande är lite krasslig för jag var var tvungen att ta igen missade lektioner i grafisk kommunikation. När jag var klar med dem två momenten (vilka jag i övrigt fick högsta betyg i, jippi!) så gick jag över till webbläraren som hjälpte mig att fixa om bloggen lite till (Tack till läraren Sanna!)...Märker ni några förändringar? ;)
 
Nu så sitter jag hemma efter en relativt kort dag och ska börja jobba med ett layoutarbete jag fått från min "chef". Ska formgiva en artikel snyggt, så håll tummarna för mig! 
 
Syrran är på ett Halloween-party i stan för ett projekt som hon hoastar - vilket jag tyvärr inte fick gå med på i sista minuten för att jag är för ung - trots att syrran påpekar att "Josephine ser ju i alla fall äldre ut" haha ^^ Nåja, hon ska i alla fall sno med sig en goodibag hem till mig.
 
Hoppas att ni alla har det bra och att ni har lite tid att ta det lugnt ikväll med en bok eller trevlig film. Nu ska jag jobba och sen - förhoppningsvis - kunna planera lite mer bloggskrivande och planerande inför kommande vecka, knske till och med hinna med att mysa lite ;) 
 
 
En massa höstkramar från mig!
 
Josephine<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela