A Whole New Year. A Whole New Start?

Publicerad 2013-01-01 17:52:00 i I'm thinking of...,

 
God kväll kära vänner!
 
2012 bjöd på mycket underbara, fruktansvärda, roliga, tråkiga, konstiga, tuffa och spännande upplevelser.
Jag har varit så glad, så ledsen, så förväntansfull, så besviken, så intresserad, engagerad, uttråkad.
 
Jag har också lärt mig så mycket - visserligen har en del av dem saker varit påminnelser av saker jag redan visste. Till exempel att vissa av dem som säger att dem bryr sig inte gör det - och att vissa som säger det verkligen gör det. Men också att vissa som säger att dem älskar en verkligen gör det. Och att jag borde lyssna mer på vad folk säger till mig, för oftast tror jag inte på vad dem säger.
 
Jag har träffat nya vänner, behållt mina älskade gamla och bästa vänner. Jag har varit kär över en dag, återupptagit kontkter och blivit vän med folk jag inte trodde att jag skulle funka med ^^
 
Men jag har också tagit nya steg, vågat mer, släppt mina strama tyglar, stått upp för mig själv.
Skaffat jobb, klarat av grundskolan galant, börjat gymnasiet och satt upp nya mål för mig själv.
 
Så till alla er som varit delar av detta vill jag bara säga tack, oavsett hur ni har påverkat mig - för det har gett mig en massa nya perspektiv. Jag har upplevt kärlek, ilska, attraktion, glädje, sorg och fått en massa nya erfarenheter tack vare er. Så tack för det.
 
Jag vill också passa på att säga till både Sanna, Elvis, Nilo, Ester och Sharmila att jag är jätteglad att jag har kvar er. Ni har stannat kvar hos mig. Ni betyder mycket och jag hoppas att vi har en massa år framför oss att njuta av livet. I love you.
 
Jag vill också tacka alla nya människor jag träffat i år som hjälpt mig, peppat mig, uppmuntrat mig och även de som varit med mig länge men alltid gör lika mycket. Tack till Staffan - du är som en morbror!
Tack Anitha - du gör mig jätteglad trots att vi knappt känner varann!
Tack till Glenn för din vägledning!
 
Sist men inte minst till familjen - ni är bäst! Pappa - tack för alla underbara samtal om livet, lärdomar, misstag och svåra val. Tack till mamma för moderlig vägledning, goda råd och ändlös kärlek. Tack till min syster för alla kvällar vi suttit och pratat, för hur kul vi har tillsammans och för all den tid du spenderat på att stötta mig och peppa mig.
 
Tack alla ni för ett år fullt av mycket. Jag hoppas innerligt att jag kommer att se er alla och uppleva lika mycket härliga stunder med er detta år som det föredetta.
 
Gott Nytt År.
 
 
 
 
 
Josephine<3

Kommentarer

Postat av: Ester

Publicerad 2013-01-01 18:24:55

I LOVE YOU <3 :) xx

Svar: I Luuuuv you too <3
Josephine Alexis

Postat av: Anitha

Publicerad 2013-01-08 09:16:50

Du ger mig inspiration med dina kloka ord. Allt är så genomtänkt och fint skrivet. Du kommer att gå långt i livet. Goa kramen till dig

Anitha

Svar: Tack Anitha, det värmer och glädjer mig <3
Josephine Alexis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine Alexis

Välkommen! Jag är en fascinerad 16-åring i Stockolm. Pluggar, jobbar, försöker att njuta av livet och samtidigt hinna med det. Lever för kärlek, musik och äventyr. Enjoy! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela